Główne menu

Logowanie



Logowanie





Strona główna Aktualności APEL O POWSZECHNĄ EDUKACJĘ MUZYCZNĄ - KOMENTARZE
APEL O POWSZECHNĄ EDUKACJĘ MUZYCZNĄ - KOMENTARZE PDF Drukuj
Sekcja Aktualności
Wpisany przez admin   
wtorek, 13 marca 2012 23:34
   

Najciekawsze komentarze do

Apelu o Powszechną Edukację Muzyczną

http://www.spimr.pl/index.php/petycja

DZIĘKUJEMY WSZYSKIM, KTÓRZY ZAMIEŚCILI SWÓJ KOMENTARZ DO APELU

26 lutego 2012 15:50 

Babiarska  

Ewa

Stan kultury w naszym kraju jest tragiczny.Czas żeby znów zacząć kształcić pokolenia ludzi wrażliwych na piękno sztuki, muzyki.

21 lutego 2012 23:35

Baculewski

Krzysztof

Co tu komentować, od pół wieku się o tym tylko mówi, wszyscy są "za", tylko rezultat żaden. La Fontaine się kłania...

lutego 2012 11:44

Bakowska

Marzena

Kto będzie za 30 lat chodził do filharmonii i opery?!?!

21 lutego 2012 07:00

Bernacka

Barbara

Zaniedbania w edukacji artystycznej skutkują analfabetyzmem emocjonalnym!

01 marca 2012 14:47

Biedziuk

Michał

Edukacja muzyczna to coś więcej niż nauka piosenek. To podnoszenie poziomu wrażliwości społeczeństwa, nie tylko artystycznej, ale w konsekwencji także społecznej. Edukacja muzyczna w tym momencie nie jest powszechna. Jeśli mamy być naprawdę wolnym i obywatelskim społeczeństwem potrzebujemy wrażliwości społecznej i elementarnej orientacji w kulturze. W przeciwnym razie będziemy narodem niewolników, hydraulików z Polski, zmywaków, układaczy towarów w hipermarketach czy zwykłych groszorobów, konsumujacych to, czym zalewają nas inne kultury.

21 lutego 2012 21:12

Chechlińska

Zofia

konieczna jest edukacja. pod względem analfabetyzmu muzycznego przodujemy w Europie

23 lutego 2012 01:14

Chlebus

Teresa

muzyka wpływa na wszystkie sfery życia, w każdym wieku, od poczęcia do starości, wzbogaca, rozwija, czyni go wrażliwszym, mądrzejszym, sprawniejszym umysłowo, fizycznie i psychicznie, ułatwia przyswajanie wiedzy, umila życie. Nikt nie powinien być pozbawiony komfortu obcowania z muzyką w każdej możliwej formie: słuchacza, wykonawcy, twórcy i analityka.

03 marca 2012 00:06

Czaban

Barbara

W Japonii dzieci mają zajęcia z muzyki (różne formy) codziennie, a u nas w przedszkolu odpłatnie, w podstawówce trochę, w gimnazjum jeszcze mniej a w licewum wcale. Oto nasza edukacja muzyczna. Gzie i kiedy młodzi ludzie mają się uczyć narodowych piosenek i pieśni.Jesteśmy narodem analfabetów muzycznych -co my umiemy zaśpiewać wspólnie podczas rodzinnych spotkań, co my wiemy o kulturze muzycznej naszego narodu? Muzycznie zeszliśmy na psy. Wstyd Państwo Ministrowie.

28 lutego 2012 09:22

Czechowska-królicka

Maria

Od kilku lat współpracuje ze Srednia Szkola Muzyczna i obserwuje jak reaguje mlodziez podczas zajec gdy je prowadzi fachowiec . muzyki dzieci od najmlodszych powinny sie umuzykalniac to da cudownej naszej mlodziezy oglade , kulture i lepsze wyobrazenie o kulturze tej wlasciwejbo muzyka koi obyczaje. to nasz obowiazek i podstawowe dzialanie. mam dwoje dzieci i dobrze wiem jak ta kwestia jest wazna. MCZK

05 marca 2012 11:14

Durasiewicz

Wioleta

Łatwiej obudzić w sobie wrażliwość i rozwijać wyobraźnię, także tę muzyczną, gdy zacznie się będąc dzieckiem. Ważne, by odbywało się to za przyczyną i dzięki ludziom, którzy kochają muzykę i umieją pokazać jej wartość.

12 marca 2012 20:45

DZwoniarski

Wojciech Marek

Sam ukonczylem szkole muzyczna pierwszego stopnia. Taka edukacja otwiera w czlowieku cudowny obszar wrazliwosci i mozliwosci jednoczesnie. Dla mnie zdecydowanie jeden z wazniejszych darow, jaki w zyciu otrzymalem.

26 lutego 2012 23:39

Fyk

Janina

Edukacja muzyczna powinna zacząć się jeszcze w przedszkolu, między innymi dlatego, że w sposób harmonijny wspiera rozwój intelektualny, emocjonalny i fizyczny dziecka.

24 lutego 2012 13:34

Głowa

Anna

Muzyka łagodzi obyczaje - społeczeństwo powinno odebrać prawdziwą edukację w tym zakresie. A czym nasz karmią w mediach? Totalny chłam, ludzi którzy robią wielkie kariery, rzekomo muzyczne, swoimi fizycznymi atrybutami, wulgarnymi zachowaniami. Dlatego powinno się promować prawdziwą muzykę !

29 lutego 2012 14:10

Grażyńska

Stanisława

problem bardzo poważny,ze wszechmiar zasługuje na rozwiazanie.

17 lutego 2012 18:49

Iracka

Małgorzata

Edukacja muzyczna rozwija wszechstronnie, rozbudza wyobraźnię i twórcze myślenie. Popieram.

26 lutego 2012 18:17

Jakubowska

Ewa

Muzykowanie w formie gry na instrumencie pod okiem fachowca "to fraszka" i zarazem najbardziej naturalny fundament  edukacji gwarantujący wielostronny rozwój ogólny.

12 marca 2012 19:07

Jasiński

Bartosz

Jestem całym sercem za. Żałuję, tylko, że taka inicjatywa jest podejmowana dopiero teraz. Moi rodzice nie zadbali o tę część mojej edukacji, a teraz ciężko jest zaczynać od początku (chociaż nie poddaję się). Trzymam kciuki i rozsyłam dalej po znajomych.

12 marca 2012 21:42

Joachimiak

Mateusz

Całe życie podporządkowuję łataniu dziury, którą jest brak edukacji muzycznej w dzieciństwie... prawdziwej edukacji. Świadomość muzyczna i wrażliwość na muzykę mają ogromne znaczenie w odbiorze rzeczywistości, która nas otacza, wzbogacają kulturę osobistą, pomagają zrozumieć siebie i innych...

12 marca 2012 22:55

Joachimiak

Mateusz

„Nie chodzi o to, aby z każdego ucznia zrobić zawodowego muzyka, ale o pokazanie, że jest coś innego (...). Kontakt z muzyką powoduje zmiany w duszy dziecka” – José Antonio Abreu.

28 lutego 2012 14:30

Jungst

Marzena

Nie rozumiem dlaczego w Polsce nie docenia się wykształcenia i mozolnych godzin ćwiczeń.'

25 lutego 2012 23:19

Kapitańczyk

Tomasz

Pełne poparcie! Muzyka nie tylko "łagodzi obyczaje", ale jak nic innego, otwiera młodym ludziom wyobraźnię, kształtuje wrażliwość, pomaga być kreatywnym. Inne przedmioty tego nie zapewnią.'

24 lutego 2012 17:31

Kierska-Witczak

Marta

Wraz z kolejnymi reformami programowymi umniejszana jest rola muzyki i innych przedmiotów artystycznych w szkolnictwie ogólnokształcącym. Jak można wychowywać twórczego i świadomego kulturowego dziedzictwa młodego człowieka pozbawiając go możliwości aktywnego obcowania ze sztuką od lat, gdzie ta wrażliwość i ciekawość jest największa?',

22 lutego 2012 13:36

Klisowski

Ryszard

Sprawa jest oczywista,ale powinna być adresowana do wszystkich decydentów w Polsce i w parlamencie Unii Europejskiej.

21 lutego 2012 22:30

Konarzewska

Gabriela

Nie tylko w szkole. W przedszkolu również zajęcia umuzykalniające prowadzą przypadkowe osoby.'

08 marca 2012 20:54

Konieczna

Aleksandra

Przyłączam się do sygnatariuszy tego apelu. Wrażliwość muzyczną trzeba rozwijać od najmłodszych lat. Zaległości są nie do odrobienia - niestety widzimy to na każdym kroku.

21 lutego 2012 18:14

Kopiska

Krystyna

Bez umiejętności gry na instrumencie człowiek czuje się dziś pół kaleką.

28 lutego 2012 09:34

Kopycińska

Monika

Mam dzieci w wieku szkolnym i potwierdzam, że obecnie na zajęciach z muzyki dzieci uczą się wyłącznie biografii sławnych, epokowych kompozytorów (ale bez prezentacji dzieł) oraz oglądają filmy typu "Amadeusz"ą w ten sposób traktować jeden z podstawowych obszarów kultury. Kto tego nie rozumie powinien się wstydzić.

16 lutego 2012 00:41

Korzycka

Marzena

popieram!!! i uważam, że o dobrą edukację, w skład której wchodzi przecież normalnie muzyka, trzeba zadbać jak najszybciej!

12 marca 2012 23:55

Kosznik

Alicja

popieram petycję.. dzieci mające kontakt z muzyką od najmłodszych lat mają mniej problemów z nauką, są zdolniejsze. Muzyka rozwija! Brakuje w szkołach profesjonalnych nauczycieli! Młodzież fascynuje się muzyką nie mając o niej pojęcia. Media narzucają muzykę komercyjną, która odgrywa główną rolę w edukacji muzycznej dzieci i młodzieży. To skandal.

23 lutego 2012 21:23

Kościelski

Maciej

Muzyka uwrażliwia. Ludzie, kształceni choć minimalnie muzycznie, są po prostu kulturalni i bardzo pogodnie nastawieni do świata.

10 marca 2012 09:01

Kozłowski

Krzysztof

Najpiękniejszym instrumentem jest też głos ludzki - o czym nie wolno zapominać! A ma go każdy'

09 marca 2012 10:10

Kozłowski

Krzysztof

Podpisuję tę Petycję, choć uważam, że jest ona bardzo łagodna w tonie i zaledwie delikatnie dotyka problemu. Myślę, że warto zwołać ogólnopolski kongres (debatę)ludzi będących PRAKTYKAMI w dziedzinie muzyki, dydaktyki muzyki. Tak dalej być nie może. Proszę mi wyjaśnić, jak to jest możliwe, że np. na Finale Ogólnopolskiego Konkursu Chórów Dzieci i Młodzieży w Bydgoszczy (cudowny, wspaniały klimat radości, muzykowania wielu setek uczestników - MŁODYCH POLAKÓW!) nie ma Ministra Edukacji? Władza to URZĘDNICY, czy może raczej URZĘDASY. Ich obchodzi biurko, papier, samochód służbowy... oni nawet nie chcą wiedzieć co dzieje się tak naprawdę praktycznie w sprawach którymi kierują.

08 marca 2012 14:52

krauze

zygmunt

sprawa fundamentalna. dotyczy jakosci umyslowej spoleczenstwa teraz i w przyszlosci

27 lutego 2012 12:59

Krawczak

Małgorzata

Bezcenna inicjatywa!!! Z praktyki wiem,że WSZYSTKIE GRUPY WIEKOWE MARZĄ GORĄCO O MUZYKOWANIU (bardziej lub mniej jawnie). Uczę 3 rodziny grać na pianinie i w zespole) - zabawa fantastyczna.

22 lutego 2012 08:48

Markiewicz

Leon

poziom edukacji muzycznej w polskich szkołach jest najniższy w Europie.

27 lutego 2012 13:27

Matuszewska

Lidia

Jestem w tej szczęśliwej sytuacji, że spotkałam na swojej drodze Druha Władysława Skoraczewskiego, który był prawdziwym popularyzatorem muzyki. Wiem, co to znaczy żyć bez muzyki i żyć z muzyką. Muzyki trzeba i można nauczyć, ale trzeba zacząć od najmłodszych lat.

08 marca 2012 15:26

Miśkiewicz

Ksenia

Muzyka uczy i wychowuje. Dbajmy więc o następne pokolenia Polaków.

23 lutego 2012 11:00

Mróz

Mariusz

człowiek bez Kultury staje się człowiekiem bez kultury.

08 marca 2012 00:42

Nowick

Zbigniew

Muzyka, szczególnie rozumiana praktycznie,jest rodzajem nieskodyfikowanej duchowości niezbędnym dla rozwoju, pozwalającym odnaleźć sens swego istnienia tu i teraz.

23 lutego 2012 11:29

Orliński

Piotr

Szanowni Państwo. Znam osobiście wiele osób, które żałują, że w dzieciństwie nie zadbano o ich edukację muzyczną i w życiu dorosłym z trudem próbują nadrobić zaległości. Dzieciństwo jest jednak naturalnie najbardziej odpowiednim czasem do nauki; dorośli najczęściej mają już obowiązki, które bardzo utrudniają lub wręcz uniemożliwiają uzupełnienie braków w edukacji.

13 marca 2012 11:24

Pawłowicz

Paweł

Wyższy poziom muzyczny to wyższy poziom kultury i inteligencji. Państwu Polskiemu powinno na tym zależeć. Czy jest tak w istocie?

12 marca 2012 12:18

Piątkowski

Marcin

Edukacja muzyczna jest bardzo zaniedbana w polskiej edukacji. Choć nigdy nie kształciłem się systematycznie w grze na instrumencie, wpojona mi w młodości miłość do muzyki (wielka zasługa mojego nauczyciela muzyki ze szkoły podstawowej) sprawiła, że stałem się prawdziwym melomanem. Znajomość nut i podstawy gry na kilku instrumentach umożliwiła mi sprawne poruszanie się po świecie "kultury wysokiej" oraz zaowocowała niewiarygodną wrażliwością na piękno. Wykształciła także takie obszary umysłu, które pozostałyby "nieaktywne" gdybym takiej edukacji nie otrzymał. Przede wszystkim objawia się to w umiejętności syntetycznego myślenia angażującego zarówno lewą jak i prawą półkulę mózgu. Edukacja muzyczna czyni nas bogatszymi i wrażliwszymi na to, co subtelne. Proszę ze wszech miar wspierać edukację muzyczną młodych Polaków.

12 marca 2012 09:55

Pisarczyk

Marek

Chrońmy przyszłe pokolenia od braku wrażliwości na piękno, harmonię i ład.

22 lutego 2012 00:15

Przybyszewska-Jarmińska

Barbara

czas poświęcony w szkole na muzykowanie zaowocuje lepszymi wynikami w innych przedmiotach i przyjemniejszym życiem

9 marca 2012 22:50

Rodowicz

Piotr

kształcenie muzyczne młodzieży na każdym etapie rozwija młodych ludzi tak samo jak inne przedmioty w szkołach

26 lutego 2012 14:05

Słoniowski

Paweł

www.mlodziartysci.eu Działamy na rzecz rozwoju młodych ludzi i widzimy jak bardzo ograniczane są w Polsce środki na edukację kulturaną, artystyczną dzieci i młodzieży, na każdym poziomie. To skandal proszę Państwa !

24 lutego 2012 01:12

Strzesak

Halina

Prawda o świecie zapisana jest w dźwiękach. Trzeba nauczyć dzieci i młodzież słuchania i rozumienia dźwięków. Popieram ideę podjęcia działań o powrót do polskich szkół lekcji muzyki z prawdziwego zdarzenia.

22 lutego 2012 00:13

Szwarcman

Dorota

Drodzy Państwo Ministrowie, zróbcie wreszcie coś nie dla pisu ani piaru, tylko naprawdę!'

09 marca 2012 12:51

Ślepecka

Aleksandra

Nauczyciel muzyki jest w polskiej szkole najmniej szanowanym nauczycielem. Nie stwarza mu się odpowiednich warunków pracy. Muzyk z odpowiednim wykształceniem nie ma szans na zatrudnienie w pełnym wymiarze godzin. Muzyki uczą nauczyciele po wątpliwej jakości studiach podyplomowych. Nauczyciele, którzy często nie znają nut, nie grają na żadnym instrumnecie,ani nie mają pojęcia o prawidłowej emisji głosu. Ich lekcje ograniczają się do włączenia magnetofonu z płytą CD.

07 marca 2012 14:11

Tabisz

Jacek

Tylko dzięki sztuce może istnieć rzeczywiście humanistyczne społeczeństwo. Muzyka pomaga odkrywać świat, tworzyć własną, harmonijną osobowość i wyrażać własną, indywidualną ekspresję. Jacek Tabisz, prezes Polskiego Stowarzyszenia Racjonalistów'

09 marca 2012 00:05

Tritt

Szymon

Muzyka zawsze wpływała na człowieka. Jest tak już w łonie matki. Dajmy młodym więcej kultury muzycznej, wychowujmy ich w dobie bogatej literatury. Ministerstwa nie powinny się nawet nad tym zastanawiać. Mają realne dane na temat muzykowania w szkołach i jeszcze redukowane są zajęcia muzyczne. Wszystkie programy typu Must be the music czy You can dance nastawione są na masową produkcję gwiazd, którym wciska się nie wiadomo co. Niestety te gwiazdy szybko gasną. Mamy szansę to zmienić i przywrócić wrażliwość młodych ludzi. Panie i Panowie Ministrowie, nie myślcie, działajcie, zobaczcie ilu ludzi Was wzywa. Wykonajcie proszę tę jedną czynność, o której w Polsce ostatnio cicho - POSŁUCHAJCIE.

28 lutego 2012 22:52

weiss

marek

ostatni dzwonek na ratunek głuchnącego narodu

24 lutego 2012 14:10

Wesołowska

Bożena

Błagam potraktujcie nasz apel serio.Uczę muzyki w szkole od długiego czasu i coraz częściej uczniowie zadają mi pytania, po co mi muzyka, na testach jej nie będę zdawał''. Od razu wiem,że we wcześniejszej edukacji nie rozbudzono w dzieciach chęci ładnego śpiewania ,czy muzykowania nie wspominając o słuchaniu muzyki wartościowej.

08 marca 2012 09:32

Widzisz

Alicja

Przez słabą edukację muzyczną cierpi nasza kultura i kreatywność

27 lutego 2012 10:48

Wojnarowski

Przemysław

W Polsce nie ma bardziej zaniedbanego obszaru niz muzyka kultura i sztuka,muzyka rozwijana jest jedynie poprzez pasjonatow, popieram apel

28 lutego 2012 14:37

Wójcik

Dariusz S.

Znam te problemy, ponieważ od wielu prowadzę edukację muzyczną dzieci i młodzieży zapraszając ich do uczestnictwa w koncertach, które organizuję.To wymaga ogromnej determinacji.Ale może być prościej,potrzebna jest tylko dobra wola tych co siedzą na tak zwanych "stołkach".'

13 marca 2012 17:31

Zborowska

Anna

Mam 70 lat i nie jestem utalentowana muzycznie, ale mimo to uczeszczalam do szkoly muzycznej, a na koncerty i opery z rozkosza chodze przez cale zycie. Zawdzieczam to rodzicom, ktorzy wprowadzili mnie w swiat muzyczny, zwlaszcza ojcu, ktory wcale nie byl muzykiem tylko lekarzem. MUZYKA JEST DLA WSZYSTKICH. Niestety w salach koncertowych w wiekszosci siedza emeryci, a bardzo duzo miejsc jest wolnych. Tych, ktorzy decyduja, o tym co sie dzieje w panstwie,tj. politykow widuje sie tylko na koncertach okolicznosciowych i widac, ze przychodza wtedy, bo tak trzeba.

 

 

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTchQ3cx9xCpuzXKG2FvNkeghSN_IU9DVTcZ3cZiyjL8qaOQgQdUO_sPuVQ
Poprawiony: niedziela, 15 kwietnia 2012 21:22
 
Copyright © 2020 Stowarzyszenie Pedagogów i Miłośników Rytmiki. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.